جامدادی

06 October 2006

لُپ لُپ


نبودید ببینید بچه ام با چه ذوقی لپ لپی رو که خریده بود، باز کرد. شانسش تا حالا بد نبوده اما اینبار یه روسری سیلک دخترونه از توی لپ لپ در اومد و حال من یکی رو گرفت اما فکر نکنید بچه از رو رفت یا ناراحت شدها، نه؛ کلی هم ذوق کرد. تا دو سه روز گرفت دستش و هی گفت وای چه خوشگله!!! روحیه رو داشته باشید، لطفا. خوب هم میدونست که این روسری برای چیه. با چه تلاشی سعی می کرد سرش کنه و گره بزنه که نتونست و اومد پیش من و گفت مامان اینو ببند. بد هم نشد بهش می اومد. عکسش رو ملاحظه می کنید که؟ خلاصه که برای فندق این روسری زیاد فرقی با بقیه ی خرت و پرتهایی که از توی لپ لپ در می آد نداره. تازه دیدمش که چه با حوصله ای می شینه با اتویی که کادو گرفته، روسری رو اتو می کنه. بچه ها عجب دنیایی دارن برای خودشون. گفتم اتو، بد نیست از اسباب بازی های موردعلاقه فندق بنویسم؛ در واقع درد دل کنم. این بچه به هر وسیله ی خونه که فکر کنید علاقه ی عجیبی نشون میده. ما هم که دلمون نمی آد زیاد محدودش کنیم هرچی خواسته بهش دادیم و انصافا اونم اهل خراب کردن نیست. با وسایل همونطوری که ما کار می کنیم کار می کنه و بعد پس میده. ولی اشکال اینجاست که معمولا ما باید مثل قورباغه از روی وسایلی که فندق توی هال و اتاقها پخش می کنه، بجهیم. اجازه هم نداریم دست بزنیم چون ممکنه کارش مثلا با جارو برقی تموم نشده باشه!!! زیاد پیش می آد که جارو برقی، اتو، سشوار، ریش تراش و تلفن و موبایلو شارژر موبایل و.... رو وسط هال ببینیم تازه اینایی که گفتم وسایل واقعی خونه هستن اگرنه فندق دو تا جارو برقی اسباب بازی، اتو و دو سه مدل تلفن برای خودش داره، اما چه می شه کرد؟ اتوی اسباب بازی کی می تونه جای اتوی واقعی رو بگیره. از همه با مزه تر بازی کردنش با جارو برقیه. فندق از جار برقی روشن می ترسه. وقتی هم من روشن می کنم اون می شینه یه گوشه تا کار من تموم بشه و بعد از اتمام کار من می گه نه بذارش همین جا و بعد یه بار دیگه اما به شیوه ی خودش هال رو جارو می کنه. شیوه ی خودش اینه که سیم جارو برقی رو می ذاره زیر قالی یا بین دسته های مبل یعنی زدمش به برق و بعد دکمه جارو رو می زنه و شروع می کنه به در آوردن صدایی شبیه صدای جارو برقی از خودش؛ البته که این صدا با صدای سشوار یا ریش تراش فرق می کنه و البته که اتو هیچ صدایی نداره و بعد هم درست مثل مامانش شروع می کنه به جارو کردن و اگه یه وقت کسی وسط کار صداش کنه فندق فوری جواب نمی ده بلکه اول جارو برقی رو خاموش می کنه و بعد می گه بله، چی می گی؟ روزی که جارو برقی اسباب بازی رو دیدم و خریدم خیلی خوش خیال بودم که فکر می کردم با این دیگه دست از سر جاروی من بر می داره. البته چند روزی باهاش مشغول بود. مشغول یعنی اینکه می نشست روی مبل و برای یه مدت طولانی با صدایی شبیه جارو برقی همون اطراف خودش رو جارو می کرد؛ اما الان دیگه هر گل یه بویی داره و هر وسیله ای جای خودش و هرگز اسباب بازی جای وسیله ی واقعی رو نمی گیره. اما همونطوری که گفتم جای شکرش باقیه که فندق چیزی رو خراب نمی کنه و جدای از وسایل خونه، بیشتر اسباب بازی های خودش هم سالمن
ببخشید پستم طولانی شد و باعث سر درد. فعلا بای بای